Vernieuwde competitieopzet

Het voetbalteam meisjes onder 20 (MO20) van VV De Kempen heeft afgelopen seizoen gevoetbald in een door de KNVB vernieuwde competitieopzet. Hierbij is de competitie verdeeld in 4 fasen zodat door herindeling teams eerder op het juiste niveau kunnen voetballen.  Na de winterstop is het team ingedeeld in de Landelijke Divisie MO20. Hierin heeft het team tegenstanders zoals Excelsior en Sparta achter zich gelaten en zich gekwalificeerd voor de vierde fase, het KNVB Centrale Final League toernooi bij Vitesse op Sportpark Papendal.

KNVB Centrale Final League

Aan de Final League deden op 10 juni 28 teams mee die eerste en tweede zijn geëindigd in de divisie van de leeftijdsklasse MO20 en MO17 en eerste zijn geëindigd in de hoofdklasse MO15 en MO13. Dit betekende dat het team van VV De Kempen met de 6 beste teams van Nederland ging strijden voor de landstitel.

In de openingswedstrijd tegen SV Saestum kregen onze meiden onfortuinlijk een penalty tegen. Door vervolgens in te zetten op de aanval ontstond er ruimte voor de tegenstander welke goed werd benut. Hierdoor werd de eerste wedstrijd verloren met 0-2.

De volgende poulewedstrijd werd tegen een goed Sv Kadoelen fel gestart maar ook hier keken we na 4 minuten al tegen een 1-0 achterstand aan. Onze meiden lieten zich hierdoor echter niet uit het veld slaan en door tweehonderd procent inzet volgde de gelijkmaker snel en in de eindfase de winnende goal.

In de kruisfinale moesten we het opnemen tegen AFC Amsterdam. Met 35 graden op een kunstgrasveld was het een ware slijtageslag voor alle speelsters. Ondanks de hitte leek VV De Kempen steeds beter in het toermooi te komen. Onze meiden maakten het spel en tevens de openingstreffer. Met een tegenstander die alles op alles zette om de gelijkmaker te maken moest in de eindfase alles uit de kast gehaald worden om de drie punten binnen te slepen. En dat lukte waardoor we ons kwalificeerden voor de finale.

In de finale stonden onze meiden opnieuw tegenover Sv Saestum. We hadden dus wat recht te zetten. De teams waren aan elkaar gewaagd en streden enorm hard. De 0-0 bleef maar op het scorebord en het leek dat penalty’s beslissend gingen worden. Ware het niet dat onze aanvalster in de eindfase onderuit werd gehaald waardoor we een vrije trap op punt 16 kregen. Met de vrije trap werd de bal grandioos de touwen in gejaagd, 0-1. Bij het eindsignaal hadden de heldinnen van VV De Kempen het onverwachte waar gemaakt en de landstitel binnengesleept. Een prestatie van formaat en de ultieme afsluiting van VV De Kempen.

Afsluiting VV De Kempen

VV De Kempen is een stichting met als doel de bevordering van het beoefenen van voetbalsport door meiden en het ontwikkelen van voetbaltalent bij meiden in regio de Kempen. Hierbij staat de speelster centraal en wordt op prestatief niveau voetbal aangeboden.

De speelsters hebben zich op individueel niveau en als team enorm ontwikkeld. Op het voetbalveld hebben zij het beste uit zichzelf naar boven gehaald. Hierdoor hebben ze als team binnen het Nederlandse amateurvoetbal altijd op het hoogste landelijke niveau gespeeld. Een verdienste waar met trots op terug mag worden gekeken. Hiermee heeft VV De Kempen bewezen dat door het bundelen van krachten en de speelster centraal zetten mooie prestaties kunnen worden behaald.

De heldinnen van VV De Kempen verlaten het jeugdvoetbal en maken de overstap naar het seniorenvoetbal bij VV Hapert. Een nieuwe fase waarin ze de ontwikkeling op sportief en sociaal gebied voort kunnen zetten. Dat is deze kanjers wel toevertrouwd. VV De Kempen heeft daarom besloten haar activiteiten te beëindigen.

VV De Kempen kijkt met enorm veel plezier terug op de achterliggende periode en wenst alle speelsters heel veel succes in hun verdere voetbalcarrière. Tot slot wil VV De Kempen iedereen hartelijk bedanken die in welke vorm dan ook een bijdrage aan het succes van deze meiden heeft geleverd.

Met sportieve groet,

Bestuur VV De Kempen