De derby tussen Bladella en Hapert stond op het programma en de afgelopen jaren betekende dit dat er extra krachten aan Hapertse zijde loskwamen. De laatste nederlaag tegen Bladella dateert alweer uit 2016 en zo werd Hapert in de Bladelse voorbeschouwing als angstgegner bestempeld.

In de eerste minuten van de wedstrijd was het spelbeeld zoals verwacht. Bladella had als koploper veelvuldig de bal en het nog puntloze Hapert probeerde de defensie gesloten te houden en er met snelle counters uit te komen. De eerste mogelijkheid van de wedstrijd was er via een vrije trap voor de thuisploeg, welke gepareerd werd met een corner als gevolg. Deze corner werd afgeslagen en vanaf circa 25 meter opnieuw ingeschoten. De bal toucheerde de knie van Niels Krekels en belandde erg fortuinlijk in het doel.

Hapert wist in de fase hierna de rug te rechten en dit leidde tot een erg grote kans. Dave Koolen werd diep gestuurd, hield het overzicht en bediende Kevin Raaijmakers. Kevin kwam één op één met de keeper te staan en kon uithalen met zijn favoriete linkerbeen, maar mikte over het doel. De gigantische kans gaf Hapert nog meer vertrouwen om verder te gaan, maar het momentum werd na vijfentwintig minuten verstoord door een opmerkelijke beslissing van de scheidsrechter. Niels Krekels kwam in een twee tegen één situatie te staan. Nick Bogers probeerde Niels af te stoppen, maar deed dit met een overtreding. Tot ieders grote verbazing beoordeelde de scheidsrechter de situatie als het neerhalen van een doorgebroken speler en hij trok de rode kaart. Beide kampen waren het er na de wedstrijd over eens dat het een foutieve en cruciale beslissing van de leidsman was.

De uitploeg moest de wedstrijd het resterende uur met tien man uitspelen en dit resulteerde tien minuten voor rust in de 2-0 van Joris Hermans. Hiermee leek de wedstrijd al gespeeld te zijn. Hapert bleef de wedstrijd met drie man achterin spelen en probeerde toch spelenprikjes uit te delen. Tot echt grote kansen leidde het voor beide ploegen niet. Vijf minuten voor tijd was er wel nog de 3-0 voor Huib Liebregts en hiermee was de eindstand bepaald. Aankomende zondag wacht de thuiswedstrijd tegen Gestel en zal Hapert er veel aan gelegen zijn om de eerste punten van het seizoen te pakken.

Kijk hier naar de foto`s van deze wedstrijd.