Na drie nederlagen op een rij, werd het voor Hapert tijd om het puntenaantal van 22 op te schroeven om zo de nacompetitie te ontlopen. Hier kreeg het de kans voor tegen de nummer drie van de ranglijst, Hoogeloon. In de thuiswedstrijd werd er in de slotfase met 1-2 verloren en dus was de uitploeg uit op revanche.

Het begin van de wedstrijd was voor Hoogeloon dat veel balbezit had, maar nog geen grote kansen wist te creëren. De grootste kans van de eerste helft was voor de vanuit het middenveld doorkomende Yannick Sol, maar zijn schot werd gekeerd door de Hapertse doelman. Na een half uur spelen was het dan toch raak. De vrijstaande Luuk van den Broek kon een corner eenvoudig binnenkoppen. Hapert kon hier in de eerste helft weinig tegenover zetten en zo gingen beide ploegen met een 1-0 stand rusten.

In de tweede helft kantelde het spelbeeld. Hapert had haar formatie gewijzigd en kwam hierdoor veel beter in het spel. De tweede ballen werden gewonnen en de openingen makkelijker gevonden. Kevin Raaijmakers was met een vrije trap dichtbij, maar Twan Peters pakte de bal fraai uit de bovenhoek. Even later ontving de ingevallen Bram Schoenmakers de bal op de achterlijn, hij draaide goed weg bij zijn tegenstander en gaf de bal strak voor, welke overtuigend door Thom Lauwers tot doelpunt werd gepromoveerd: 1-1

Hapert wilde door in deze fase en het kreeg kansen via eerst Kevin Raaijmakers, die via een knappe actie alleen voor de Hoogeloonse doelman kwam, en even later Mauro van Houtum. Beide wisten echter niet doeltreffend uit te halen. In de laatste vijf minuten van de wedstrijd ging het spel weer op en neer, maar de grootste kansen waren voor de thuisploeg. Tom Michielse kreeg in de kluts de bal vrij voor zijn voeten, maar doelman Jesper Storms gooide zijn hele lichaam voor de bal en wist een doelpunt te voorkomen. In de laatste seconde van de blessuretijd was Hoogeloon wederom dicht bij de winnende treffer, maar de bal verdween voor Hapert aan de goede kant van de paal naast.

Een belangrijk punt voor vv Hapert dat hiermee naar de veilige elfde plaats op de ranglijst klimt. Nog vijf wedstrijden te gaan, waarvan vier thuis, maar het is nog allesbehalve beslist. Het verschil tussen de nummer acht en dertien is drie punten en dus gaan er nog spannende weken aankomen.

Kijk hier naar de foto`s