Na de eerdere 2-1 nederlaag op bezoek bij Gestel, is Hapert er ook niet in geslaagd om punten over te houden aan de thuiswedstrijd tegen de nummer vier van de ranglijst. De bezoekers gingen door twee doelpunten van Umur Agir met de punten aan de haal.
Het initiatief was er vanaf het begin voor de uitploeg. Al na vier minuten eindigde een inzet op de binnenkant van de paal en enkele minuten later werd de buitenkant van diezelfde paal geraakt. Na twintig minuten spelen opende Gestel op mooie wijze de score. Niet voor het eerst dit seizoen werd slordig balverlies van Hapert rondom eigen zestien afgestraft door de tegenpartij. Umur Agir haalde in één keer uit en vond de kruising.

Hapert creëerde weinig in de eerste helft en probeerde in de tweede helft opportunistischer te werk te gaan en zo meer in de duels te komen. Dit resulteerde in twee schietkansen voor Hapert aanvallers Dave Koolen en Frans Leijten. De uitploeg was minder dominant in deze fase en doordat het verschil minimaal was, hoopte de thuisploeg dat de bal nog een keer goed zou vallen. Er kwam een einde aan deze hoop nadat doelman Timo Hooyen een overtreding begin op een Gestelse aanvaller en Agir de wedstrijd vanaf de strafschopstip besliste.