Het zou mooi zijn als mijn bijdrage voor deze presentatie van onze club geheel niet over Corona zou hoeven gaan toch? Maar helaas ontkom ik er niet aan om ook nu weer de nodige aandacht te geven aan hetgeen wat iedereen in Nederland zo langzamerhand een beetje beu aan het worden is.

Vorig jaar stelde ik de vraag hoe lang de competitie 20-21 zou mogen duren. Dat is ondertussen helaas al bijna een jaar duidelijk. Twee hele competitie ronden hebben we mogen afronden en toen moest helaas alles weer op slot. Nadat iedereen terug was gekeerd van vakantie, gooide het virus opnieuw roet in het eten. De jeugdelftallen hebben grotendeels wel kunnen trainen en even later mochten ook de senioren tot en met 26 jaar ook weer met elkaar trainen. Waarom oudere leden niet? Zoals zoveel rondom het virus was deze scheiding moeilijk uit te leggen. Goede discussies hierover hebben we onderling met alle betrokkenen gevoerd. En ik ben oprecht blij dat we ons gedurende de pandemie tot nu toe grotendeels aan alle richtlijnen hebben kunnen houden. Een groot compliment aan alle leden en vrijwilligers hiervoor! Want het motiveert natuurlijk niet als je enkel met (een deel van) de groep mag trainen zonder perspectief of überhaupt uitzicht op een wedstrijd. Want het voetbalspelletje an sich is juist hetgeen we allemaal zo leuk vinden. Daar trainen we voor!

Maar we hebben het wel vol gehouden met zijn allen! Met als resultaat dat we nu aan het begin van weer een nieuw seizoen goede hoop kunnen hebben op wel een volledige competitie. Met een vereniging die gezond is gebleven tijdens deze roerige periode. Met gelukkig nagenoeg alle vrijwilligers nog aan boord. Want zonder deze vrijwilligers is het sowieso ondoenlijk.

Het opstarten van alles wat een jaar heeft stil gelegen ging niet vanzelf, maar langzaam maar zeker begint alles weer een beetje op ‘normaal’ te lijken. Ik hoop dat ik hiermee niet te positief denk, want het virus is helaas nog niet verdwenen, maar hopelijk wel beter beheersbaar. Laten we elkaar blijven beschermen en ook deze laatste nootjes met elkaar kraken. De laatste loodjes voor een nieuw begin.

Ik wens iedereen een gezond, sportief en volledig voetbalseizoen toe.

Henry van Gerwen
Voorzitter a.i. VV Hapert