In de zevende competitiewedstrijd van het seizoen, was concurrent Dommelen de tegenstander voor het vaandelelftal van Hapert. Hapert stond voorafgaand aan de wedstrijd twee punten boven de thuisploeg en het was dan ook de uitploeg dat het initiatief in de openingsfase had. Dit resulteerde in een grote kans voor middenvelder Sem Liebregts. Hij werd diep gestuurd door Rik Verdonschot, maar wist oog in oog met de doelman het doel niet te vinden.

Hierna kwamen de Dommelnaren verrassend op voorsprong. Een vrije trap werd snel genomen en Jonathan van Doorn wist te profiteren van de onoplettendheid in de achterhoede en tikte van dichtbij binnen. Een bittere pil voor Hapert, maar hierdoor veranderde het spelbeeld in de eerste helft niet. Dit gold ook voor de tweede helft, waar er kansen voor Rik Verondschot en Dave Koolen waren. Het was echter al snel Van Doorn die zijn tweede treffer van de middag wist te noteren. Een ingooi werd koppend verlengd, waarna de aanvaller raak wist te koppen.

In de 68e minuut kreeg Hapert de uitgelezen kans om de aansluitingstreffer te noteren. Na een overtreding op Dave Koolen, mocht Thed van de Kerkhof aanleggen voor een penalty, maar het was doelman Jesper van de Meulengraaf die deze wist te keren. De aansluitingstreffer kwam er uiteindelijk wel tien minuten voor tijd. Invaller Lars Piederiet haalde doeltreffend uit en zorgde zo voor een spannende slotfase, maar verder dan deze treffer kwam Hapert niet en zo wist het zichzelf niet te belonen voor een wedstrijd waarin het overwicht er was.