In de thuiswedstrijd wist Hapert nog met 1-0 van ZSC te winnen, maar in Westerhoven waren de rollen omgedraaid en won de thuisploeg met het minimale verschil. De thuisploeg kwam na ruim twintig minuten op voorsprong en gaf deze met kunst en vliegwerk niet meer weg.

Op een hobbelig veld was het Hapert wat veelal de bal had. De thuisploeg probeerde met veel man achter de bal de duels hard aan te gaan en dit leidde tot weinig kansen in de openingsfase. Na 23 minuten spelen kreeg Hapert de bal niet weg en een nieuwe voorzet viel over doelman Jurre Coppelmans in het doel. De grootste kans voor Hapert was er voor Niek Kramer. Hij leek na een lange bal van Yorick Hooyen één op één te komen, maar prefereerde een voorzet boven zelf uit te halen.

Na de pauze werd het spelbeeld nog meer éénrichtingsverkeer, maar mogelijkheden voor Mees Liebregts en tweemaal Dave Koolen werden gekeerd. Na een uur spelen leek Koolen de gelijkmaker te maken, maar zijn kopbal werd mooi uit de bovenhoek gezweefd door doelman Thijs Houbraken. Hapert bleef aandringen en ZSC had veel overtredingen nodig om stand te houden, maar hield dit wel.

In de blessuretijd leek Hapert op gelijke hoogte te komen. Invaller Bjern van Lieshout werd diep gestoken en ronde beheerst af, maar de grensrechter stond met zijn vlag omhoog.  In de absolute slotfase waren de bezoekers wederom dichtbij een treffer, maar een scrimmage werd van de lijn gehaald en ZSC wist dat het de overwinning over de streep had getrokken.

Aankomende zondag wacht voor Hapert de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter DOSL.