Na drie overwinningen in de laatste vier wedstrijden, wist Hapert dat het goede zaken kon doen als het ook in de uitwedstrijd tegen het lager geplaatste Wilhemina Boys de volle buit wist te pakken. Dit besef leek er echter in de beginfase niet te zijn voor Hapert. De thuisploeg stopte vanaf het begin meer energie in de wedstrijd en was feller in de duels. Dit resulteerde al direct in meerdere kansen voor spits Lars Kuys, maar hij ging hier de gehele middag niet goed mee om. Tegen de verhouding in kwam Hapert na 25 minuten op voorsprong. Kevin Raaijmakers schoot een vrije trap vanaf de zijlijn hard over doelman Rick Saes in de bovenhoek. Lang kon de uitploeg echter niet van de voorsprong genieten, want na slap verdedigen profiteerde Yoran Bouwmans en dit betekende een 1-1 ruststand.

Ook het begin van de tweede helft was zwak vanuit Haperts perspectief. Na 42 seconden was het al raak en Bouwmans maakte zijn tweede van de middag. Vier minuten later breidde Wilhelmina Boys de voorsprong uit door een treffer van aanvoerder Stef Vervloet. Na een uur gespeeld te hebben, bracht Hapert meerdere invallers binnen de lijnen en dit liet de wedstrijd kantellen. Eerste benutte Kevin Raaijmakers zijn tweede vrije trap van de middag en enkele minuten later zette de van een blessure teruggekeerde Mauro van Houtum Hapert weer op gelijke hoogte. Ondanks nog wel enkele uitvallen van de thuisploeg, was het met name de uitploeg die op zoek ging naar de voorsprong en daarmee de winst. Dit gebeurde niet en zo eindigde de wedstrijd waarin vv Hapert gezwoegd heeft in een 3-3 eindstand.

Wederom een belangrijk punt dus voor Hapert in een wedstrijd waar het nooit echt goed in zat, maar waarin het wel veerkracht toonde. Hierdoor behoudt Hapert de voorsprong van vier punten op Wilhelmina Boys. Bovendien wipt Hapert door de nederlaag van Gestel over hen heen naar de achtste plek. Aankomende maandag, tweede paasdag, staat de thuiswedstrijd tegen nummer 14 Nijnsel om 14:30 uur op het programma voor de rood-blauwen.