Na vijf punten uit drie wedstrijden, kende vv Hapert een goede seizoenstart, maar hier wist het in de vierde wedstrijd geen vervolg aan de te geven.

Hapert begon goed georganiseerd aan de wedstrijd en zag dit na een klein half uur beloond worden. Rik Verdonschot ontving de bal op de eigen helft, passeerde twee man in zijn weg naar het doel en legde de bal op een presenteerblaadje bij Dave Koolen neer. De spits kon eenvoudig binnentikken en opende hiermee de score. Deze score had enkele minuten laten uitgebreid moeten worden, maar Dave Koolen kon een goede steekpass van Thom Lauwers niet tot doelpunt promoveren.

Hapert had hiermee op een riante voorsprong kunnen komen, maar liep enkele minuten later tegen de lamp. Er leek een overtreding gemaakt te worden op verdediger Mees Liebregts, welke hierdoor geblesseerd uitviel, maar er werd niet voor gefloten en zo kon El Moussaoui de discutabele gelijkmaker noteren.

Aan het begin van de tweede helft werd de ex-voetballer van FC Groningen, Serhat Koç, weggestuurd en hij schoot de thuisploeg onberispelijk op voorsprong. Hierna lag het spel meer stil dan dat er gevoetbald werd. Scheidsrechter Ophey ging hier in mee en toonde nog diverse kaarten voor de Hapertse spelers. De uitploeg trachtte met een slotoffensief nog de gelijkmaker te forceren, maar zonder succes. Aanvaller Koç was er nog het dichtstbij, maar doelman Timo Hooyen pareerde en hierdoor eindigde de wedstrijd in 2-1.