Een teleurstellend verlopen eerste seizoenhelft, heeft voor Hapert een vervolg gekregen in de laatste wedstrijd van het jaar. Ondanks een erg sterke openingsfase in en tegen Bergeijk, gaf Hapert een voorsprong uit handen en ging het onnodig onderuit.
Hapert ging voortvarend van start in het eerste half uur van de wedstrijd. Het gaf hoog druk, zat scherp in de duels en creëerde veel kansen. Nadat Lars Jansen en Thed van de Kerkhof de eerste mogelijkheden onbenut lieten, was het na tien minuten Ward Groenen die een indraaiende corners beheerst en tegendraads binnenschoot: 0-1 Hierna volgde er mogelijkheden voor Rik Verdonschot en wederom Lars Jansen, maar Hapert wist de voorsprong niet uit te breiden. Door een omzetting van de thuisploeg, kantelde de wedstrijd na een half uur spelen en dit resulteerde ook snel in de gelijkmaker. Een teruggetrokken voorzet kon door Bastiaan Rondeel van dichtbij worden binnengeschoten en vijf minuten later werd Bergeijk in de gelegenheid gebracht om op voorsprong te komen, doordat Yorick Hooyen zich verkeek op een lange en Stijn Cuypers alleen op het Hapertse doel af kon.
Aan het begin van de tweede helft noteerde Stijn Cuypers op mooie wijze de 3-1, door een vrije trap over de muur te krullen. In deze fase van de wedstrijd werden de ruimtes bij Hapert groter en kreeg het lastiger druk op de Bergeijkse defensie. De thuisploeg kon haar aanvallen zorgvuldig opbouwen en met name de snelle buitenspelers konden veelvuldig hun acties inzetten. In de 77e minuut leidde dit tot de 4-1 van Piet Michielse. Enkele minuten later was het Lars Jansen die middels een afstandsschot de tweede Hapertse treffer van de middag noteerde. Hierna kreeg Hapert nog goede mogelijkheden op de aansluitingstreffer, maar de treffer viel niet. De goed ingevallen Bram Schoenmakers passeerde twee man, maar stuitte in de één op één op doelman Mats Burgmans en een schot van de tevens goed ingevallen Bjern van Lieshout verdween rakelings naast de kruising.