De afgelopen seizoenen eindigden het duel tussen Wilhelmina Boys en vv Hapert meermaals gelijk op Sportpark Naastenbest en dit gold ook voor de editie van 2022/2023. In een duel met weinig kansen, koesterden beide ploegen het punt en eindigde de wedstrijd zoals deze begon.

Hapert had in de eerste helft het merendeel van het balbezit en probeerde opbouwend het doel van de thuisploeg te vinden. Beide doelmannen hoefden echter nauwelijks in actie te komen in de eerste helft. De grootste kans van de wedstrijd viel in de tweede minuut van de tweede helft te noteren. Thom Lauwers wist met een mooie pass Lars Jansen vrij voor doelman Tycho Berings te krijgen, maar de laatste kwam als winnaar uit de strijd.

Tien minuten later was er een goede kans voor de ploeg uit Best. Een indraaiende vrije trap werd richting doel gekopt, maar Timo Hooyen voorkwam met zijn voeten de openingstreffer. Hierna volgde een fase waarin de ruimtes groter werden, maar de kansen uitbleven. Hapert dacht vijf minuten voor tijd met de drie punten naar huis te gaan, maar een treffer van Dave Koolen werd wegens buitenspel afgevlagd.

In de negentigste minuut werd ook een treffer voor Wilhelmina Boys afgekeurd. Nadat de Hapertse doelman de eerste poging keerde, werd er een duidelijke overtreding op hem begaan en kon de bal in tweede instantie binnengetikt worden. Het annuleren van het doelpunt was terecht en zorgde dan ook niet voor veel commentaar. Nadat Yusuf enkele minuten later namens de thuisploeg nog een rode kaart ontving voor natrappen, floot de goed leidende scheidsrechter Pim van Kuijk voor het einde van de wedstrijd.