Nadat Hapert 2 en Hapert Dames 2 eerder op de dag al met een overwinning van het veld stapten bij Pusphaira, is Hapert 1 er ook in geslaagd om de wedstrijd tegen Pusphaira winnend af te sluiten. In de slotfase tikte Thed van Kerkhof de openingstreffer binnen en enkele minuten later besliste Bjern van Lieshout de wedstrijd.

Het balbezit was in de eerste helft voor Hapert, maar het deed hier in aanvallend opzicht te weinig mee. Er waren kleine schietkansen voor Lars Jansen en Martijn Hoeks, maar deze belande niet tussen de palen. Aan de andere kant was de thuisploeg met een kopbal uit een hoekschop nog het dichtst bij een treffer.

In de tweede helft probeerde de rood-blauwen meer stootkracht voorin te krijgen en na een uur spelen kreeg het de uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. Na een discutabel vastgepakte terugspeelbal, kreeg Hapert een indirecte vrije trap op tien meter van de goal. Echter eindigde de inzet van Lars Jansen op de rug van een verdediger en werd het slechts een hoekschop.

Hapert drong verder aan en het aantal kansen nam toe. Tien minuten voor tijd kwam dan toch de bevrijdende treffer. Een schot van Lars Jansen werd gekraakt, maar Bjern van Lieshout geloofde er nog in en de rebound was een koud kunstje voor de mee op gekomen Thed van de Kerkhof. Direct hierna kreeg Jansen via een één op één de mogelijkheid om de wedstrijd te beslissen, maar hij stuitte op doelman Gilles de Vleeschauwer. Enkele minuten later was het wel aan Bjern van Lieshout besteed om de wedstrijd in het slot te gooien. Hij ronde onhoudbaar via de onderkant van de lat af, nadat hij vrij voor de doelman verscheen.

Zo pakte Hapert drie verdiende overwinningen op Sportpark Eindhoven Noord en kon het met negen punten terug de bus in. Aankomende zondag wacht de thuiswedstrijd, en Super Sunday, tegen ZSC.