Het verschil op de ranglijst was vooraf twee punten in het voordeel van Reusel Sport en op het veld was ook te zien dat beide ploegen gelijkwaardig aan elkaar zijn. Het verschil werd uiteindelijk gemaakt door een benutte vrije trap van matchwinnaar Kevin Raaijmakers.

De wedstrijd startte vanuit twee kanten voorzichtig en speelde zich in de beginfase met name op het middenveld af. Zoals zo vaak bij een derby was het spel op het hobbelige veld niet altijd goed, maar werd er vanuit twee kanten wel volop strijd geleverd. De eerste kans van de wedstrijd was er voor Kevin Raaijmakers. Hij stiftte de bal over de Reuselse doelman in het doel, maar de grensrechter oordeelde, tot ongenoegen van het overgrote deel van het publiek, dat hij de bal in buitenspelpositie ontving en zodoende werd de treffer afgekeurd.

Enkele minuten hierna viel de volgende kans voor de thuisploeg te noteren. Via een lange bal achter de verdediging ontving Dave Koolen de bal. Hij schoot de bal over de uitkomende keeper heen en werd hierbij getorpedeerd door de Reuselse doelman. Doordat de bal naast het doel verdween, oordeelde de scheidsrechter het niet als het ontnemen van een directe scoringskans en hierdoor kwam de keeper goed weg met een gele kaart. De vrije trap op 18 meter van het doel werd vervolgens binnengeschoten door Kevin en dit zorgde voor de 1-0 ruststand.

In de tweede helft was Reusel Sport nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. De uitploeg had met name de bal en de thuisploeg probeerde door middel van snelle counters tot kansen te komen. Ondanks dat Reusel veelal de bal had en er enkele hachelijke momenten voor het Hapertse doel waren, leidde dit niet direct tot grote kansen. De grootste kans was er voor aanvoerder Steef Vosters. Hij kon een teruggelegde bal op tien meter van het doel afdrukken, maar raakte hard de onderkant van de lat en de bal stuiterde terug het veld in. Aan de andere kant was het wederom Kevin Raaijmakers met de grootste kans. Hij ontving de bal in de zestienmeter, kapte twee man uit, maar stuitte op de keeper. Dit had de beslissing in de wedstrijd kunnen en moeten zijn.

In de slotfase stapelde de voorzetten zich op, maar door goed verdedigend werk, en een vleugje geluk, hoefde doelman Jesper Storms nauwelijks reddingen te verrichtingen. Hierdoor trok Hapert de broodnodige overwinning over de streep en klimt het drie plekken op de ranglijst naar de negende positie. Aankomende donderdag wacht alweer de volgende wedstrijd. SBC-uit staat dan om 20:00 uur op het programma.