Na de knappe overwinning van afgelopen week op bezoek bij Reusel Sport, is Hapert er ook in geslaagd om de drie punten te pakken tegen Wilhelmina Boys, de nummer vier van de ranglijst. Door treffers van Lars Jansen en tweemaal Dave Koolen, leidde Hapert riant. Namens de uitploeg deed Thijs van der Vleuten in de slotfase wat terug.

De eerdere wedstrijd in Best eindigde in een bloedeloze 0-0, maar nu wist Lars Jansen namens Hapert al binnen de eerste minuut het scorebord te doen veranderen. Hij kreeg de bal uit de kluts mee en liet doelman Tycho Berings kansloos. Deze vroege voorsprong werd na een kwartier spelen uitgebreid. Een hoekschop van Thed van de Kerkhof werd door Yorick Hooyen panklaar op de vijfmeter gekopt en Dave Koolen verlengde de bal uitermate knap met zijn hak in het doel van Wilhelmina Boys.

Vijf minuten voor rust was Hapert ook nog dichtbij een derde treffer, maar Lars Jansen kopte een op maat gegeven voorzet van Sem Liebregts naast. De derde treffer kwam er zeven minuut na rust wel. Wederom kwam een hoekschop van Thed van de Kerkhof op een Haperts hoofd terecht en Dave Koolen wist zijn tweede van de middag te noteren. In het restant van de tweede helft hield Hapert de touwtjes in handen en gaf het nauwelijks iets weg. Vijf minuten voor tijd was Wilhelmina Boys het dichtst bij een treffer, maar doelman Timo Hooyen ging strak naar de hoek en keerde grandioos. De eretreffer kwam in de blessuretijd alsnog. Bij een scrimmage werd de derde doelpoging hard binnengeschoten door Thijs van der Vleuten en zo zorgde hij voor de eretreffer namens Wilhelmina Boys.

Snel hierna volgde het eindsignaal en zo wist Hapert haar derde overwinning in de laatste vijf wedstrijden te noteren. Bovendien neemt Dommelen de laatste plaats over. Aankomende zondag volgt voor Hapert de uitwedstrijd tegen concurrent Unitas.