De belangen zijn vaak groot in de burenstrijd tussen Hapert en Bladel en dat was ook zeker bij deze editie het geval. Bladella staat op de tweede plaats en doet nog vol op mee in de strijd om het kampioenschap en Hapert heeft de punten hard nodig om nacompetitie te ontlopen. De thuisploeg kon hoop putten uit het gegeven dat het sinds 2016 niet meer op eigen sportpark heeft verloren van de Bladelnaren.

Het balbezit was in de beginfase voor de gasten en dit leidde ook tot enkele gevaarlijke situaties voor het Hapertse doel. Eénmaal moest doelman Jesper Storms ingrijpen op een kopbal van Huib Liebregts. De eerste kans aan de andere kant van het veld was direct raak. Een indraaiende voorzet van Sem Liebregts werd met het hoofd tot doelpunt gepromoveerd door, zo bleek later, matchwinnaar Lars Jansen. Het doelpunt gaf Hapert de mogelijkheid om het gewenste spel te spelen: De linies kort op elkaar houden en er uitkomen met snelle tegenaanvallen. Dit had als effect dat Hapert geen doelkans meer te verwerken kreeg in het restant van de eerste helft en zelf was het via Kevin Raaijmakers dicht bij een uitbreiding van de voorsprong.

De tweede helft kende een gelijkwaardig verloop. Bladella was machteloos en probeerde met voornamelijk de lange bal wat te forceren. De verdediging van de thuisploeg won echter nagenoeg alle ballen en duels en zo kwam Bladella de gehele middag amper tot uitgespeelde kansen. De grootste kans was er voor linksback Zem van Sambeeck. Er werd op het middenveld niet gefloten voor een ogenschijnlijke overtreding en terwijl iedereen gestopt was met voetballen, werd een lange bal op Zem gespeeld. Hij wipte de bal over de uitkomende doelman en deze leek tergend langzaam binnen te rollen. Dit werd voorkomen door de meelopende Thed van de Kerkhof en net voor de doellijn wist hij de bal weg te glijden.

In de eindfase was het met name de spanning die de vele lange ballen van Bladella met zich meebrachten, maar tot daadwerkelijk gevaar leidde het zelden meer. Na een kwartier blessuretijd en een klok die 16:41 uur aangaf, was de wedstrijd ten einde en kon Hapert de derbywinst gaan vieren. Hierdoor zijn er drie belangrijke punten bijgeschreven en gaan er nog drie spannende wedstrijden volgen. Allereerst komt aankomende zondag DBS op bezoek.

Kijk hier naar de foto`s