Sinds 2015 heeft Hapert geen thuiswedstrijd meer van de buren uit Bladel verloren en ook eerder dit seizoen wist Hapert verdienstelijk gelijk te spelen in de uitwedstrijd. Toch waren de verhoudingen vooraf duidelijk. Bladella kwam als lijstaanvoerder op bezoek en zou het spel gaan maken. Vanuit Hapert zijde werd veel strijd verwacht en dit kwam er ook, waardoor het als eerste club dit seizoen Bladella van scoren af wist te houden.

Na een indrukwekkende minuut stilte in verband met het overlijden van clubman Aron van de Ven, ging de wedstrijd van start en eiste Bladella direct de bal op. Het meeste gevaar kwam door indraaide voorzetten tot stand, maar tot noemenswaardige kansen leidde dit niet. Ook een vrije trap op ruim twintig meter van het doel, belandde niet tussen de palen. Aan de andere kant was aanvaller Bram Schoenmakers voor Hapert dichtbij de openingstreffer. Hij tikte de bal voorbij de uitkomende doelman Lars van de Put, maar de bal had te weinig snelheid en Jesper van Erkel kon de bal op de doellijn weghalen.

In de tweede helft probeerde Bladella het tempo te verhogen, maar ondanks de druk resulteerde het tot tien minuten voor tijd niet in goede mogelijkheden. De grootste kans was er voor verdediger Niek Janssen. Hij kon een indraaiende voorzet van dichtbij binnen schieten, maar doelman Timo Hooyen voorkwam met een krachtige reflex de treffer. In de fase hierna gaf de Hapertse verdediging wederom geen krimp en wist het al het Bladelse gevaar in de kiem te smoren. De hoge ballen vanuit Bladella zijde werden scherp verdedigd en zo eindigde de derby in een 0-0 gelijkspel. Een punt waar Hapert erg tevreden mee was tegen de koploper en wat vertrouwen moet geven voor het nog lange seizoen.

Klik hier voor de foto`s van onze fotograaf Ad Saris

Klik hier voor het verslag en de foto`s van Bladella