RKVVO en Hapert begonnen met een gelijk puntenaantal aan het duel, maar de thuisploeg bleek op een regenachtige zondagmiddag te sterk voor de Hapertnaren. Bij rust stond er een 2-0 tussenstand op het scorebord, maar al snel liep RKVVO verder uit. Voor Hapert redde aanvaller Lars Jansen de eer.
Bij de eerste de beste kans van de wedstrijd was het gelijk raak. Een scherpe voorzet vanaf rechts, werd bij de eerste paal doeltreffend afgerond door spits Bart Sanders. Voor Hapert kreeg Lars Jansen de kans op de gelijkmaker. Hij kon vanaf links alleen door op het Veldovense doel, maar hij stuitte op doelman Biscop. Aan de andere kant was het bij de tweede kans wel gelijk raak. Bram van Sambeek kon een teruggetrokken voorzet vrij binnentikken. Ondanks mogelijkheden voor Sem Liebregts, Nick Bogers en Yorick Hooyen, was het met name de thuisploeg dat via de snelle tegenaanvallen voor het gevaar zorgde.
In de tweede helft probeerde Hapert middels een andere formatie tot meer gevaar te komen. Dave Koolen werd al snel voor de keeper gezet, maar wist in de draai niet te scoren en zo bleef de aansluitingstreffer uit. Nadat een schot van Martijn van Dijk via de binnenkant van de paal binnen viel en een aangeraakt afstandsschot binnen rolde, was de wedstrijd gespeeld en was RKVVO zeker van de overwinning. Hierna kreeg de thuisploeg kansen om de score uit te breiden, maar het was Lars Jansen die voor de uitploeg de eer redde. Hij controleerde een lange bal en lopte deze knap over doelman Biscop heen.

In de slotfase bepaalde Dave Jongenelen de 5-1 eindstand en zo beleefde Hapert een pijnlijke middag in Oers. Aankomende zondag de kans voor Hapert om zich hiervan te revancheren: Dan wacht de belangrijke uitwedstrijd tegen Dommelen.